Ehdot

Intranet s.r.o.
Čapajevova 8
Košice 04011
SLOVAKIA
CVR: 46489827
ALV-tunnus: SK2820015418

PuzzleMania on internetkauppa, josta asiakkaat voivat tilata tuotteita että palveluita, joita PuzzleMania myy suoranaisesti, sekä muiden yritysten tuotteita joita muut yritykset myyvät PuzzleMania:n sivujen kautta.

Seuraavia ehtoja sovelletaan PuzzleMania:n ja asiakkaan välisessä tehtävässä kaupankäynnissä. Kauppasopimuksen mahdollisen kolmannen osapuolen kohdalla noudatetaan myös kuluttajansuojalakia sekä muita kolmannen osapuolen määrittelemiä ehtoja yhdessä näiden ehtojen kanssa.

Kolmannen osapuolen sisältö

Kaikki sivustolla olevat tavaramerkit ovat niiden oikeudellisten haltijoiden omaisuutta. PuzzleMania voi tarjota linkkejä muille sivustoille, joiden sisältöön PuzzleMania:lla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa. PuzzleMania ei pysty takaamaan kolmannen osapuolen linkkien ja muun sisällön oikeudellisuutta taikka ajankohtaisuutta, eikä sitä että kolmas osapuoli noudattaa samoja yksityisyys- sekä turvallisuusehtoja kuin PuzzleMania. Linkin haltija on vastuussa linkin sisältämästä sisällöstä.

Asiointi

Asioidessasi PuzzleMania:ssa ensisijainen viestintäkeinomme on sähköpostitse. Pääasiallinen asiointikieli PuzzleMania:n kanssa on englanti. Tiedotteet ja muut yhteydenotot tehdään asiakkaan profiilissaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Sopimusehtojen muutos

PuzzleMania pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja yksipuolisella päätöksessä ilman ennakkoilmoitusta.

Tilaukset noudattavat tilaushetkellä voimassaolleita ehtoja, jotka ovat sillä hetkellä luettavissa PuzzleMania:n kotisivuilta. Kaikki ehtomuutokset ovat välittömiä ellei ehdoissa toisin mainita. Viimeisimmät voimassaolevat ehdot ovat aina luettavissa PuzzleMania:n kotisivuilta. Asiakkaalle ei välttämättä ilmoiteta erillisesti ehtojen muutoksesta esim. sähköpostitse. Asiakkaan on aina luettava ja hyväksyttävä ehdot ennen kaupan tekemistä.

Asiakas

PuzzleMania.fi myy tuotteita yksityisasiakkaille jotka ovat täysi-ikäisiä (myöhemmin asiakas) sekä alle 18-vuotiaille heidän huoltajansa suostumuksella. Alle 18-vuotiaan tekemät luottokorttimaksut ovat ehdottomasti kiellettyjä.

PuzzleMania voi tehdä kauppasopimuksia myös suoraan yritysten välillä tapauskohtaisesti solmittujen kauppaehtojen mukaisesti.

Tilaamalla PuzzleMania:sta asiakas luo käyttäjätilin kauppaan. Asiakas on velvollinen tarjoamaan myyjälle ajankohtaisimmat ja oikeudelliset tiedot. Asiakan on vastuullinen kaikista virheistä hänen ilmoittamistaan tiedoista. Tietoja säilytetään ja suojaan PuzzleMania:n toimesta PuzzleMania:n yksityisyysehtojen mukaisesti. Yksityisyysehdot ovat osa näitä ehtoja.

Asiakas voi hallinnoida tietojaan milloin tahansa sekä nähdä tilauksensa tilan että nähdä lataustuotteensa PuzzleMania asiakastilinsä kautta.

Asiakas on velvollinen säilyttämään kirjautumistunnuksensa salaisena sekä olemaan luovuttamatta tietoja kenellekään toiselle. Kaikki kirjautumistietoja koskeva tieto on asiakkaan vastuulla ja asiakkaan on suojeltava ko. tietoja. Kaikki sisäänkirjautumistietoja sisältävät dokumentit on säilettävä siten että ulkopuolisilla ei ole pääsyä tietoihin. Kykenemättömyys tietojen suojelemiseen johtaa virhevastuun siirtymiseen asiakkaalle mikäli toinen henkilö käyttää asiakkaan tietoja tilauksen luomiseen asiakkaan nimissä.

Asiakkaalle voidaan lähettää pyyntöjä mm. tilatun tuotteen arvostelemiseen taikka kyselyn täyttämiseen. Asiakas ei ole velvollinen vastaamaan näihin viesteihin taikka kyselyihin taikka arvostelemaan tuotetta.

Tavaran vastaanottaessa havaitut vahingot on ilmoittettava tuotteen myyjälle, PuzzleMania:lle, ilman aiheetonta viivästystä. 14 päivää vastaanottamisen jälkeen ilmoitettuja vahinkoja ei katsota aiheutuneen joko lähettäjän taikka tavarantoimittajan toimesta taikka velvollisuuksien laiminlyömisestä. Kaikki näihin ehtoihin vaikuttavat poikkeustapaukset vahinkotilanteissa käsitellään tapauskohtaisesti asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä.

Asiakastili jota on käytetty näiden ehtojen vastaisesti voidaan sulkea ilman varoitusta.

Asiakastietojen poisto

Asiakastietojen poistoa koskeva pyyntö käsitellään näiden ehtojen mukaisesti ja pyyntö tullaan täyttämään Suomalaisten lakien sekä EU säädösten mukaan koskien yksityistietoja, sekä ilman aiheetonta viivästystä.

Tuotteet ja hinnat

Kaikki sivustolla olevat hinnat sisältävät kaikki maksettavat verot sekä toimituskulut, ellei asiasta toisin mainita. Kaikki tuotekuvaukset ovat mahdollisimman tarkkoja, tietojen tullessa suoraan tuotteen julkaisijalta taikka sekä valmistajalta. Mikäli tuotteen hinta ei ole oikeanmukainen, tuotetta ei myydä asiakkaalle mikäli asiakkaan voidaan olettaa ymmärtäneen hinnan olevan virheellinen.

Tuotekuvat ovat vain havainnollistavia. Kuvat eivät välttämättä edusta tuotteen laatua, luontoa, kuntoa taikka alkuperää. PuzzleMania ei ole vastuussa kolmansien osapuolien tarjoamista tiedoista. Ellei tuotteen tiedoissa tai nimessä toisin mainita, tuotteen kieli on englanti kuten myös tuotteen manuaali / käyttöohjeet.

Tuotteet myydän siihen hintaan joka on sovittu tilauksen varmistuksen yhteydessä. Tuotteiden hinnanmuutoksista ei erikseen ilmoiteta asiakkaalle, mutta asiakkaalla on oikeus ilmoittaa myyjälle tuotteen hinnanalennuksista jolloin tilauksen hinta voidaan neuvotella tuotteen hinnanalennuksen mukaisesti.

Pidätämme oikeuden muuttaa tilauksen toimituspäivää muuttuvien julkaisupäivien yhteydessä emmekä kanna vastuuta tilausten myöhästymisestä julkaisupäivästä.

PuzzleMania on Pan-Eurooppalainen yritys, jonka päätoimisto sekä päävarasto sijaitsevat Slovakia. Osa PuzzleMania:n myymistä tuotteista voi tulla tavaramerkkien haltijoiden Manner-Euroopan toimipisteistä.

PuzzleMania ei ole vastuussa tilaamaan tuotetta valmistajalta täyttääkseen kauppasopimuksen tilauspyynnön, vaikkakin tilaus olisikin jo varmennettu. Lopetettuja tuotteita sisältävät tilaukset tullaan maksamaan takaisin asiakkaalle tuotekohtaisesti.

Maksaminen

Voit maksaa seuraavilla maksutavoilla: verkkopankissa, luottokortilla, sekä kolmannen osapuolen tarjoamalla erämaksupalvelulla. Kaikki maksut suoritetaan euroissa.

Viimeisimmät sekä ajankohtaisimmat maksutavat ovat aina luettavissa osoitteesta https://www.puzzlemania.fi/payment.

Jos sinulla on kysyttävää laskutuksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Saat ilmoituksen sähköpostitse, kun olemme lähettänyt tilauksesi sinulle. Mahdolliset vastalauseet on tehtävä neljän työpäivän kuluessa ennakkoilmoituksen lähettämistä.

Jos maksat luottokortilla, olet aina suojattu mahdollista väärinkäyttöä vastaan. Sinulla on mahdollisuus kieltäytyä maksamasta vastaanottamaasi maksupyyntöä. Sinulla ei ole omavastuuta, jos korttiasi on väärinkäytetty verkkokauppassa, joka käyttää SSL (Secure Socket Layer) ominaisuutta maksujen turvaamiseen.

Luottokorttisi maksutiedot salataan (SSL), ja vain luottokorttiyhtiö osaa lukea salatut maksutiedot. PuzzleMania:lla tai muilla tahoilla ei ole mahdollisuutta lukea tietoja.

Toimitus

Kaikki toimitusaika-arviot on luotu tilausten toimittamiseen käytettävien tavarantoimittajien PuzzleMania:lle ilmoittamien tietojen mukaan, sekä tavarantoimittajilta että –julkaisijoilta saamien tietojen perusteella.

Toimitusaika riippuu siitä onko tuotetta varastossa. Toimitus varastostamme löytyvien tuotteiden kohdalla on arviolta 2-3 arkipäivää, perustuen tavarantoimittajiemme toimitusaikatilastoihin. Kiireisinä sesonkiaikoina, kuten Jouluna ja merkittävien tuotejulkaisuajankohtina, tuotteiden toimitusajoissa voi ilmetä viivästyksiä meistä riippumattomista syistä.

Voit aina tarkistaa tilaustesi tilanteen osoitteessa PuzzleMania.fi. Päivitämme tietojamme jatkuvasti uusimmilla tiedoilla jotka saamme valmistajiltamme. Klikkaa "Profiilini"oikeasta yläkulmasta ja valitse vasemmalla näkyvästä valikosta ylin vaihtoehto ”Tilaukseni”. Tilatessasi tuotteita voit aina nähdä odotetun toimitusajan ja tuotteen saatavuuden tuotetiedoista ennen tilaamista.

Tilauksen lähettämisen jälkeen lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostitse sinulle. Jos tilauksesi ei ole saapunut 10 päivän kuluessa, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumma ja voimme aloittaa lähetystutkinnan. 10 päivän odotusjakson jälkeen olemme odottaneet lain vaatiman ajan ja voimme todeta, että PuzzleMania ja tavarantoimittaja ovat tehneet kaikkensa tavaran toimittamiseksi kohtuullisessa ajassa.

PuzzleMania ei ole vastuussa, jos tilaustiedot on annettu väärin ja tilaus on lähetetty väärään osoitteeseen johtaen lähetyksen kadottamiseen/menettämiseen.

Mikäli lähetys toimitetaan noutopisteeseen, niin asiakas on velvollinen noutamaan tilauksen tuotteen säilytysajan puitteissa. Pakettitoimitukset ovat noudettava henkilökohtaisesti ja yleensä vaativat kuvallisen henkilötodistuksen luovutusta varten.

Vauriot jotka aiheutuvat kuljetuksen aikana

Mikäli vastaanottaessasi paketin paketissa näkyy selvästi merkkejä vahingoittumisesta on erittäin tärkeää, että jos hyväksyt lähetyksen niin otat sen vastaan huomioiden tuotteen mahdollisen huomattavankin arvonmenetyksen, tai vaihtoehtoisesti avaat paketin kuriirin/paketin toimittaneen henkilön todistaen paketin sisällön kunnon. Jos tilauksesi on vahingoittunut, niin sinun on tehtävä vahingonkorvausvaatimus tavarankuljetusyhtiölle/Postille. Tavarankuljetusyhtiön/Postin henkilökunta voi auttaa sinua tekemään korvausvaatimuksen.

On erittäin tärkeää, että huomioit paketin kunnon välittömästi paketin saapuessa, etkä allekirjoita vastaanottaneesi mahdollisesti vahingoittunutta pakettia, jos et voi olla varma tuotteen sisällöstä tai jos et voi vaatia lainmukaista korvausta kuljetuksen aikana vahingoittuneesta tuotteesta ylläolevien ohjeiden mukaisesti.

Voit myös kieltäytyä vastaanottamasta vaurioitunutta pakettia. Silloin paketti lähetetään takaisin meille kreditoitavaksi. Korvausvaatimuksen tekeminen on mahdollista vaikket näkisikään vauriota tuotteen vastaanottohetkellä. Huomioi kuitenkin, että sinun on otettava yhteyttä tavarantoimittajaan välittömästi, koska he eivät enää muutaman päivän kuluttua tule kantamaan vastuuta kuljetuksesta johtuvista vaurioista.

Peruutusoikeus

Asiakas voi peruuttaa minkä tahansa käsittelemättömän tilauksen asiakkaan oman PuzzleMania profiilin kautta. Huomaa että myyntijärjestelmällä voi kestää jopa 15 minuuttia tilausvahvistuksen saamisessa, minä aikana tilausperuutusta ei välttämättä pystytä rekisteröimään. Lisäksi, peruutuspyynnön jälkeen peruutus tullaan varmentamaan seuraavan 15 minuutin kuluessa. Onnistuneesti peruutetut tilaukset tullaan maksamaan takaisin asiakkaalle.

Tilauksen peruutuspyyntö voidaan tehdä myös ilmoittamalla peruutuksesta PuzzleMania:n asiakastuelle kirjallisella peruutuspyynnöllä sähköpostitse taikka chat –toiminnon avulla. Peruutuspyynnön antamisen jälkeen PuzzleMania:n työntekijälle peruutuspyynnön käsittelyssä voi kestää jopa 48 tuntia ennen kuin tilaus peruutetaan, jona aikana tilaus voidaan ehtiä jo lähettämään, tehden peruutuksesta mahdotonta.

Tilaukset, jotka asiakas olisi pystynyt hyvissä ajoin peruuttamaan omatoimisesti asiakkaan oman PuzzleMania tilin kautta, mutta jotka on jo keritty lähettämään ei katsota olevan peruutettuja.

Palautusoikeus

Sinulla on oikeus palauttaa PuzzleMania:n myymä tuote kuluttajansuojalain puitteissa. Tuote on palautettava olennaisesti samassa kunnossa ja lukumäärässä kuin tuote vastaanotettiin.

Kuluttajan oikeuksiesi puitteissa sinulla on oikeus kieltäytyä tilauksen vastaanottamisesta taikka voit palauttaa ostoksesi, olettaen että palautuslähetys tehdään 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta, tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessa sekä olennaisesti samassa kunnossa ja lukumäärässä kuin tuote vastaanotettiin.

Tuote tulee lähettää takaisin vastuullisesti suojapakkauksessa. Käyttäessäsi oikeutta palauttaa tilaus takaisinmaksua varten on mahdollista että sinun on maksettava palautuksen postimaksut. PuzzleMania:n työntekijöillä on oikeus tehdä yksilöllisiä palautusehtoja asiakkaan kanssa. Tieto erillisistä ehdoista on annettava asiakkaalle kirjallisesti, joko sähköpostitse taikka chat –toiminnon kautta.

Tuotepalautuksissa voit ottaa yhteyttä asiakastukeemme. Ottaessasi yhteyttä voimme lähettää sinulle palautuslähetteen, jonka avulla voit lähettää tuotteen takaisin meille maksutta. Tilauksen tilausnumero on oltava selkeästi nähtävissä. Voit löytää tilauksesi tilausnumeron ”Profiilistasi” ”Tilaukseni” –osion alta.

Palautuslähetykset on lähetettävä osoitteeseen:

Intranet s.r.o.
Čapajevova 8
04011 Kosice
Slovakia

Lähetyksen on sisällytettävä viesti, jossa selvennät lähetyksen tarkoitusta.

Palautuslähetykset on pakattava huolellisesti lähetysvaurioiden ehkäisemiseksi. Pakkaa vähintään 10cm pehmustetta lähetyksen ympärille, jotka eivät ole alkuperäispakkauksessa jonka tuotteen valmistaja on suunnitellut kuljetusta varten. PuzzleMania ei ole korvausvelvollinen toimituksessa tapahtuneissa vahingoissa jotka johtuvat huolimattomasta taikka kelvottomasta paketoinnista.

Emme hyväksy noutolähetyksiä tai lähetyksiä, joiden postikulut maksetaan paketin luovutuksen yhteydessä.

Palautukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tavallinen käsittelyaikamme viallisten tuotteiden kohdalla on yksi viikko paketin vastaanottamisen jälkeen, jonka jälkeen teemme joko uudelleenlähetyksen taikka takaisinmaksun tilauksesta. Palautettavan lähetyksen vastaanoton yhteydessä kaikki tuotteen tullaan tarkastamaan niiden palautusoikeuden kelpoisuuden osalta. Mikäli takaisinmaksussa kestää pidempään kuin 9 arkipäivää vastaanotettuasi varmistuksen takaisinmaksusta ole hyvä ja ota yhteyttä asiakastukeemme.

Maksunpalautusta varten voimme tarvita IBAN tilinumerosi, jonka voit antaa asiakastuellemme takaisinmaksua varten.

Huomaa että toimitus jonka vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta ja joka on palautettu takaisin lähettäjälle ei katsota laillisesti olevan palautettu. EU lainsäädännön ja säädösten mukaan myyjälle on aina ilmoitettava erikseen kieltäytymisestä ja tilauksen peruutuksesta, jotta lähetyksestä kieltäytymisen voidaan katsoa olevan kelpaava tilauspalautus.

Virhe- ja korvausvastuu

PuzzleMania varaa oikeuden veloitaa asiakkaalta kaikista kuluista jotka asiakas on aiheuttanut, taikka asiakkaan teot ovat aiheuttaneet, taikka jotka aiheutuvat asiakkaan tekojen puuttumisesta. Edellämainitut sisältävät mutta eivät rajoitu puuttuvaan sisältöön, ylimääräisiin toimituspalveluihin ja asiattomiin viivästyksiin.

PuzzleMania ilmoittaa ylimääräisistä kuluista asiakkaalle ilman aiheetonta viivästystä.

Kaikki PuzzleMania:lle korjattavaksi taikka palautetuksi lähetetyt vialliset tuotteet tarkistetaan virheiden osalta. Tuotteen vastaanottamisen jälkeen tarkistukäsittely kestää 3-5 arkipäivää. Mahdolliset jälkeenpäinsuoritettavat korjauskäsittelyt voivat kestää jopa 30 päivää, taikka pidempäänkin riippuen kyseessä olevasta tuotteesta sekä valmistajan suosittelemasta toimenpiteestä.

Tuotteen vauriot voidaan korvata vain enintään tuotteen hinnan arvosta. Korvaus voi olla myös vähemmän kuin tuotteen alkuperäinen hinta. Korvaus voidaan tehdä joko takaisinmaksuna taikka PuzzleMania -palkintopisteinä.

Kaikki vauriot jotka johtuvat tuotteen epäasianmukaisesta käsittelystä taikka –käytöstä, taikka jothuen mahdollisesti mukana tulleen käyttöoppaan lukemattomuudesta, taikka vauriot jotka ovat tahallisesti aiheutettuja, eivät kuulu korvausvastuun alaisuuteen. Tuotteen avaaminen sekä omatoiminen huoltaminen eväävät tuotteen takuun ellei tuotteen valmistaja ole toisin määritellyt asian puolesta.

PuzzleMania ei korvaa virheitä jotka johtuvat alkuperäismateriaalin virheestä. Mikäli tuotteessa oleva virhe voidaan kyseenalaistaa tulkinnaltaan niin virhe- ja korvausvastuu siirtyy asiakkaalle.

Kolmannen osapuolen tekemät muutokset eväävät tuotteen virhe- ja korvausvastuun.

PuzzleMania ei korvaa mitään välillisiä taikka välittömiä vaurioita jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheestä.

PuzzleMania:lle korjattavaksi lähetettyä tuotetta säilytetään 3 kuukauden ajan, jonka jälkeen tuote tullaan kierrättämään. Asiakkaalle ilmoitetaan korjaustapahtuman valmistumisesta sähköpostitse. Mikäli korjattavaksi palautettua tuotetta ei voida varmentaa asiakkaalle kuuluvaksi, tuotetta säilytetään samaisen 3 kuukauden ajan jonka jälkeen tuote kierrätetään.

Reklamaatio tuotteille, jotka eivät sisällä virheitä

PuzzleMania vastaanottaa joskus tuotteita, jotka on merkitty viallisiksi mutta eivät ole viallisia tai viat johtuvat epätarkoituksenmukaisesta käytöstä. Mikäli vastaanotamme tällaisen tuotteen, tuote palautetaan asiakkaalle ja voimme laskuttaa vian etsimiseen käytetystä ajasta, sekä tapauksen käsittelystä ja paperityöstä, että tuotteen toimituskulut tavarakohtaisesti.

Reklamaatiot ja valitukset

Ylläpidämme korkeaa palvelutasoa ja tulemme tekemään kaikkemme parantaaksemme palveluamme aina kuin vain mahdollista. Otamme kaikki valitukset vakavasti ja teemme kaikkemme ratkaistaksemme ne niin nopeasti kuin mahdollista.

Tilauksen toimittamattomuusvalituksiin viittaavat vastalauseet on tehtävä 4-5 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetysvarmituksen lähetettyä sähköpostitse.

Toimituksen aikana vaurioituneista lähetyksistä ovat ilmoitettava myyjälle niin nopeasti kuin mahdollista tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Vaurion on oltava varmennettavissa. Kuvat vaurioista sekä tavarantoimittajan vaurioilmoituksesta voidaan lähettää asiakastuellemme osoitteeseen info (a) PuzzleMania.fi. Asiakkaan on ilmoitettava myyjälle riittävästi tietoja tilauksen tunnistamiseksi. Asiakkaan on tarvittaessa todistettava olevansa maksusopimuksen tekijä maksutodistuksella.

Reklamaatiot käsitellään vain ja ainoastaan kirjallisesti toimitettuna. Kaikki suulliset valitukset jätetään huomiotta. Reklamaatiot voidaan lähettää info (a) PuzzleMania.fi –osoitteeseen taikka kirjeenä myyjän määrittelemään osoitteeseen. Reklamaatiot voidaan tehdä myös sähköisesti mikäli PuzzleMania:n asiakastuki on niin täsmentänyt asiasta asiakkaalle.

Asiakaspalvelun edustajat eivät voi käsitellä valituksia suoranaisesti. Kaikki reklamaatiot käsitellään reklamaatio-osaston edustajan puolesta. Tarvittaessa reklamaation käsittelyyn voidaan sisällyttää muita PuzzleMania:n työntekijöitä.

Tietoja valitusoikeudesta

Euroopan komission verkossa toimivaa valitusportaalia voidaan käyttää valituksen tekemiseen. Tieto on erittäin asiankohtaista varsinkin jos asut toisessa maassa kuin myyjä, PuzzleMania:n tapauksessa mikäli et asu Tanskassa, jossa yrityksemme pääkonttori sijaitsee. Valitukset voidaan tehdä tässä osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Valituksen luodessasi muista sisällyttää sähköpostiosoitteemme PuzzleMania(a)PuzzleMania.fi valitukseen.